torsdag 16 augusti 2012

Inskolning

Idag är det 4e dagen för Levi på dagis! Och det funkar superbra! Som idag när vi kom gick han raka vägen in och började leka! Idag skulle dom ha lite avskedsfest för 3barn som skulle sluta så då har dom delat upp barnen så några får ha lite filmmys och resten har Disco, Levi får vara med och vicka på rumpan!
Idag ska han både få äta där sen ska han även få prova att sova där! Hoppas det går bra och han somnar gott där! Och skulle det vara nåt problem så ringer dom, men än verkar allt gå bra idag med!
Igår fick han till och med beröm för han va så duktig på att äta utan att grisa för mycket och att han stoppade det mesta i munnen (han äter med händerna, men han äter iallafall själv)
Men känns så konstigt att inte ha han hemma, det är för tyst!
Idag följde Tom med och Lämnade Levi och sen så gick han till sin kompis som bor där i närheten!
Själv tog jag mig en promenad och passade på att gå förbi andra förskolor här i närheten för att presentera mig, och lämna lite info så jag kanske blir utringd för lite vik!
Verkade jättepositiva personalen och sa att dom behövde vikarie, så blev superglad jag kom förbi och visade upp mig och jag dessutom bor i närheten!
Misstänker det kommer va lugnt med jobbfronten dom närmaste veckorna nu efter sem-tider när inte alla barn kommit tillbaka efter sommarlovet än! Men är bara bra för Levis skull, jag inte drar igång med massa jobb på en g! Vill ju ha lite mjukstart för honom plus då hinner vi båda vänja oss med att sätta kl och gå upp på morgonen för att passa tider! Plus vi han får vara på dagis medans jag är hemma om det skulle vara ledsna dagar och dom behöver ringa och att jag finns hemma och kan komma på en g! Stort att börja på dagis och vara ifrån mamma (mig) som finnits med han sen han föddes!
Men det kommer förhoppningsvis flyta på lika bra som det gjort denna vecka!

Nej nu ska jag passa på och städa medans man kan dona på själv i lugn och ro utan att behöva kolla så han inte klättrar upp i soffan  om och om igen, han älskar klättra upp dit , skrattar när han ser vi ser han och vi säger till han att sätta sig ner för att han inte ska trilla ner! Snabb är han den lilla busen, haha
Längtar till den dag när han begriper hur man även kommer ner därifrån plus han får respekt för soffan och sitter ner utan man ska behöva oroa sig att han trillar ner!
Ha en bra dag i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar